שיקום וטיפול אחרי ניתוח

DSCF1829IMG 9112

IMG 6837

ישיבה ממושכת

אנו יושבים לעיתים קרובות זמן ממושך ליד המחשב. הישיבה הממושכת מול המסך מעייפת את העיניים ויוצרת מתח ועומס גופני רב, לכן חשוב לשחרר את הגוף מידי פעם, לשנות תנוחה, להרפות את העיניים ולשמור על יציבה נכונה בזמן עבודה.


תרגילים לישיבה ממושכת:

תחילה מתארגנים בישיבה נוחה מול המחשב: מניחים כרית מאחורי הגב. אם יש צורך, מניחים הגבהה מתחת לכפות הרגליים.

1. מניחים את כפות הידיים על השולחן, ולאט לאט מרחיקים את הכסא מהשולחן, ויורדים עם הידיים לתלייה אל הרגליים ועולים חזרה בתלייה עד לישיבה זקופה.
2. מניחים את המצח על האמות המונחות על שולחן המחשב ועוצמים עיניים לכמה רגעים.
3. מניחים את יד ימין על משענת הכסא ואת היד השמאלית על הירך הימנית (מתפתלים ימינה), חוזרים על הפיתול שמאלה.
4. מרימים את רגל ימין ואוחזים עם יד ימין את הברך, מקרבים את המצח והברך זו לזו. חוזרים על התרגיל ברגל השמאלית.
5. תולים את הראש והעורף ומזדקפים חזרה כמה פעמים, ולאחר מכן מוסיפים את הכתפיים ועמוד השדרה לתליה שלמה בישיבה.